Diagnos.

Så. de senaste dagarna har jag haft ont. Idag fick vi nog och åkte till sjukhuset och möttes av en oengagerad och dum läkare.

Efter ca 30 sekunder konstaterar han att "mja, jag vet inte riktigt vad det är, det är iallafall inte lungorna. Kanske ett inflamerat muskelfäste så prova att köpa diklofenac så går det nog över."

TACK! Jag kan inte andas härborta, men visst, kanske så går det över. Kul att han orkade med att berätta hur mycket och hur länge jag skulle äta den dumma medicinen. Gris.

På vägen hem stannade vi på loppisen och kikade lite. Och jag hittade en jättefin hylla och några småramar, och mamma som är toppen köpte det till mig. Så kunde jag rama in några av farmors gamla bilder. Jag tänkte fixa kort imorgon så håll er till tåls! Det var väldigt fina saker. Jag vill flytta hemifrån igen, så jag kan använda alla mina fina saker.. Jag bara köper massa möbler och prylar och ställer på hög. Suck. Det är inte så mycket kreativitet i det. Men snart hoppas jag att jag får börja pussla ihop allting. Och snart så kanske mamma bestämer sig för att börja riva köket. Oh, vad roligt och fint det ska bli.


Skulle jobba imorgon egentligen men eftersom jag fortfarande har ont så är det inte att tänka på tyvärr. Kanske på tisdag.

Marie och jag tyckte att vi behöver hitta på något så vi inte bara sitter hemma helatiden. Hon är sjukskriven så hon är ovkså hemma på dagarna och vi tycker att det är hemskt. så jag satt och funderade på saker man kunde göra, men det mest kostar ju en slant. Men jag tyckte vi kunde åka till Göteborg och gå på massa loppisar och i secondhand butiker och sen åka till universeum och bli lite smartare. Men jag vet inte, Marie kanske inte tycker det är lika kul som jag tycker.

Hur som helst så kom jag och mamma på att vi ska åka till hem och villa mässan i Göteborg i helgen. Närmare bestämt åker vi på fredag för att få inspiration till mammas kök. Och jag blir bara allmänt lycklig av att få röra mig runt design. Väldigt roligt!

Så, det var vad som fanns på hjärtat nu.

Kommentarer
Postat av: Anna & Harry

Lite märkligt av läkaren att direkt vilja ge Diklofenac utan att veta vad det är för fel på dig!?? För den medicinen är ju ändå ganska så stark och kan ge en hel del biverkningar... Han borde väl rekommenderat Voltaren innan då det också innehåller Diklofenak men bara är hälften så starka. I alla fall så får du inte ta mer än 3 Diklofenak/dygn om jag nu inte minns helt fel....fick ju såna medans jag väntade på min operation. Hoppas det onda går över snart i alla fall! =)

2008-10-27 @ 06:46:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0