Mys-mörkt ute.

Vintern börjar tränga sig på och det är underbart. Tänk om det blir massa-massa snö iår. Åh, vad glad jag skulle bli.

Så, jag tänkte berätta om vår sofistikerade dag i Göteborg igår. HELT UNDERBAR!
Först så plackade Marie upp mig och så åkte vi till Vårgårda. Där blev det frukost på McDonalds. Sen körde vi vidare till storastaden. Raka vägen till sjöfartsmuseet. Där fanns flera akvarium med massa-massa fiskar i alla möjliga färger. Och på andra vånging fanns en stor utsällning med massa gamla skepp och berättelser om sjömän och deras fruar.
Väldigt mysigt ställe.
Sen åkte vi till Naturhistoriska museet. Vi fick leta parkering ett tag eftersom museerna i Göteborg verkar sakna en logisk anslutande parkering, men tillslut fann vi en liten ruta till bilen. Så på Naturhistoriska fanns massa djur. uppstoppade och knasiga djur. Det var inte lika häftigt som sjöfartsmuseet men det gick. Hey, det var ju gratis.

När vi vandrat färdigt där tog vi bilen och körde in till stan och parkerade. För nu var vi hungriga. Vi var väldigt sugna på bakad potatis. Så, första bästa ställa vi såg som hade bakad potatis tog vi. Så jag beställde först, -en bakad potatisoch en mellanöl. Betalade, sen var det Maries tur. -En bakad po..... -Den är tyvärr slute, hon innan tog den sista. Faan. Marie blev lite sur. hon fick ta en baguett. och hon är glutenallergiker. Men till slut kom vi fram till att Marie vann ändå, för min potatis var liten äcklig och grå. och Maries smörgår var jättegod. Trist. Men ölen var god iallafall.

Sen gick vi vidare till Salongsafari. Jag behövde nytt löshår, det var länge sedan nu och planen är att jag ska göra nya dreads snart. Så. Löshår är införskaffat. Sen kilade vi iväg till biopalatset och såg på bio. En förlorad värld. Väldigt vacker. Men GUD vad man inte försod ett dyft av vad den ville säga. Väldigt konstig. Väldigt-väldigt konstig.
Så. Sen hämtade vi bilen och tog oss till en affär borta vid Liseberg för där vet vi att det finn Ben & Jerry glass. Jag köpte 2. Marie köpte 3. Sen åkte vi hem. Marie hann visserligen med att köra fel en gång innan vi kom hem men hon brukar köra fel där så hon vet hur man hittar rätt igen.

Helt fantastisk dag.

Idag var det marknad här i Nossebro så vi kilade fram en snabbis. Vi tog med Katten för Marie tyckte att det var bra träning för henne att träffa andra hundar (Katten är en hund). Vi hittade inget speciellt och Marie behövde kila iväg till sin vad vi kan kalla pappa. Så vi skiljdes och jag gick in på min vanliga loppis igen och fann två skitsnygga stolar! passar perfekt till sideboard/byrån jag köpte i söndags. 100 riksdaler. Kanonfina. Har inte hunnit ta någon bild på dem än men imorgon så. Då blir det bild på emli i långt hår också.

Lagade köttfärslimpa till kusinerna idag, hoppas det smakade!


Imorgon kommer Marie och hjälper mig att tapetsera i mitt rum så jag äntligen kan flytta in där sen. Så fint det kommer bli!

återkommer med bilder från igår imorgon. Och stolarna! Så håll i er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0