didn't i, my dear?

jag öppnar ena ögat. blundar så fort jag kan igen. mamma putter på mig. jag öppnar ena ögat och tillslut även det andra. en bar fot hittar det kalla golvet och en kall vind smeker min nakna kropp när täcket faller till marken och ger mig gåshud.

solen kysser mig, lämnar fräknar på min kind och vårvinden leker i mitt hår. musiken skriker i mina öron. vittnar om hjärtesorg. kängorna faller tungt mot marken och jag sjunger. som om det var mitt hjärta som brast. som det gjort förut.

med en cigarett i mungipan, klänningen som sveper runt mina bleka vinterben och solglasögon på min nästipp börjar jag dagen som gick. cigaretten tog slut och jag sjönk ner i mammas stol. pennspetsen gled lätt över alla papper som kom i min väg. bokstäverna i boken blev till ord jag förstod. jag hade glömt bort att jag faktiskt kan det här.

och jag hade förträngt att jag aldrig mår så dåligt som jag gör när jag mår bra.
hur mycket solen än kysser mina kinder så gör tårarna det snart också. musiken skriker inte, den är ljuv i mina öron. likväl skär den djupare för varje gång refrängen kommer. i really fucked it up this time. didn't i, my dear?



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0