tid. alltid tid.

ibland är allt bara precis som det ska. och det är precis vad det är just nu, med ett fåtal undantag men det gör inget. jag är inte stressad mer. jag har kontroll. jag har ett mål. jag har underbara människor runt omkring mig.
behöver man verkligen mer? den här veckan har varit väldigt vacker. sol och livsglädje, plugg, sällskap och vårstädning, några glas vin och god mat, jobb, foto, musik och tavlor. snart är dock veckan över men nästa vecka kommer allt vara minst lika bra igen. den här gången är det sundsvalls tur att leverera. jag älskar verkligen alla mina små resor hela tiden och jag kunde inte hålla mig för skratt när pålle påpekade hur lite jag faktiskt är hemma.
men vad är det för poäng med att sitta hemma bara för att man ska? det slutar bara med att jag ligger i sängen, helt apatisk, stressad och förtvivlad. det är ingen som gillar mig då. 

så, från och med denna veckan så är det första som viner genom mitt huvud när jag vaknar:
-GET UP! GET DRESSED! GET OUT! 

och det har verkligen varit så helvetesjävlaskitunderbart att sitta i skolan i flera timmar varje dag och plugga, hinka massa kaffe, lyssna på jazz och snacka skit med hannes. JAG ÄLSKAR JU ATT PLUGGA! när glömde jag bort det? någonstans där när självdisciplinen drog åt fanders och jag inte fixade att ta mig själv i kragen, när mycket annat lockade och bristen på klasskamrater när man pluggar på distans blev för påtaglig.
då är det helt enkelt fantastiskt att jag kan följa med hannes ner till hans högskola och låtsas som att han är min klasskompis och det är ingen som vet att jag smyger med och snor nätverket på en skola som jag inte pluggar vid. jag älskar ju att hitta på små hyss.


och det har varit ännu mer underbart att solen lyst på mig, dags att hänga av sig koftor och halsdukar. och det var fantastiskt att hälsa på borås, och att borås hälsade på mig! och jag tyckte nästan det var kul att jobba i natt men bara nästan. nu ska vi inte få storhetsvansinne här. ett steg i taget. 

men nu ska jag lapa de sista strålarna sol innan jag försöker mig på en tupplur. i helgen tjänar emli en jävla massa pengar. närmare 5000 faktiskt. då är det dumt att klaga.


och igår var det en av de vackrasta dagarna på länge.













Kommentarer
Postat av: jenny

fina bilder!!!!

2011-03-30 @ 14:09:59
URL: http://jennylou.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0